Tuinexcursie naar stinzentuinen en de luie tuinman, 4 april 2023

Ook in 2023 gaan we weer mooie tuinen bezoeken!

De eerste tuinexcursie staat gepland op dinsdag 4 april:

• Om 10.30 uur worden we verwacht in de stinzentuinen van ’t Kloosterveen bij Smilde (Tramweg 65, 9422 BM Smilde), waar we starten met koffie/ thee+, en ons was verteld wordt over de wetenswaardigheden van ’t Kloosterveen. Hierna volgt een rondleiding door de 7.000 m2 grote tuin. In april bloeien hier heel veel stinzenplanten, zoals sneeuwklokjes, krokussen, vingerhelmbloemen, boshyacinten en wilde narcissen. Fijn om het tuinseizoen mee te beginnen.

• Ca. 12.30 uur vertrekken we naar ‘de luie tuinman’ in Ruinen (Gijsselterweg 29, 7963 PG Ruinen)
    ‘Een tuinmens wil de natuur een lesje lezen. Bossen, meren, weiden en bermbloemen. Het is er allemaal en het is allemaal prachtig. Maar een tuinmens denkt: 'dat kan ik beter’. En creëert zijn eigen bosje, gazon, vijver, bloemenborders. Voor tuinmensen is elk jaar weer een prachtig schouwspel, je ‘eigen’ tuin te zien groeien en bloeien. De tuinmens is een doener en toeschouwer….en tuinmensen blijven langer gezond.’  Aldus ‘de luie tuinman’.
    Hier kunnen we onze meegebrachte lunch opeten en er is koffie, thee of een tosti verkrijgbaar (zelf betalen).  Achter het tuincafé en de kwekerij liggen 25 tuinen en tuintjes. Een inspirerende route leidt je langs al dit moois. Het is nog vroeg in het tuinseizoen: je kunt nu goed de opbouw van de tuin zien, de bollen en andere vroege lentebloeiers beginnen te bloeien. In de kwekerij kun je vaste planten en eenjarigen scoren.

We verzamelen om 09.30 uur bij wereldrestaurant 'De Lindenberg' in Ommen en vertrekken hier om 09.45 uur.

Kosten: € 10,50 voor leden, € 15,50 voor niet-leden, inclusief entree van de tuinen en koffie/thee bij 't Kloosterveen, exclusief benzine, te betalen aan ondergetekenden bij aankomst bij De Lindenberg.

Neem je eigen lunchpakketje mee.

Bij samenrijden worden de benzinekosten verdeeld over het aantal inzittenden. De benzinekosten (totaal 120 km) zelf met de chauffeur afrekenen.

Opgeven graag vóór 28 maart bij Greet ten Brinke (06 18893122) of Herma Colijn (06 28262456).

We hopen weer op een mooie opkomst!

Groeten van Greet ten Brinke en Herma Colijn